Transformace strategie do akce
Potřebujete zavést novou politiku nebo dosáhnout složitějšího cíle v dlouhém období? Pomocí formuláře Matice zavádění politiky můžete velké cíle převést na menší, doplnit potřebné zdroje a určit vzájemné souvislosti. Zkuste matici Hoshin Kanri.
#1 v kvalitě
Národní cena kvality ČR
#2 v kontextu
unikátní organické soustavy řízení
#1 ve sdílení
sdílíme naše manažerské kuchařky
#1 v obsahu
Jsme autory know-how
HOSHIN KANRI - management a řízení směřování podniku, zapojení všech týmů do řízení procesů. Hoshin nám dává odpověď na klíčové otázky např.:
- Kde chceme být v budoucnosti?
- Jak toho chceme dosáhnout?
- Kdy chceme dosáhnout cílů?
- Kdo se bude podílet na dosažení cílů?
Vrcholový management vytváří strategický plán, který je posuzován po částech, ne jako celek. Předává ho střednímu managementu, jedná se tedy o efekt kaskád nebo svislou difuzi. Zahrnutí a participace všech složek týmů je důležitým faktorem. Pokrok je nutné důsledně posuzovat a jakákoliv změna musí být k lepšímu.
Hoshin Kanri je 7krokový proces používaný ve strategickém plánování, při kterém jsou strategické cíle sděleny v celé společnosti a poté realizovány. Systém strategického plánování Hoshin Kanri pochází z poválečného Japonska, ale od té doby se rozšířil do USA a do celého světa.
Hoshin Kanri integruje všechny PDCA aktivity do systému 7 odlišných úrovní, které jsou vzájemně provázány. PDCA cyklus je rozdělen do 8 kroků:
- P1 – Sken konkurenceschopnosti: skenujte konkurenceschopné prostředí k potvrzení vašich předpokladů o trendech v poptávce a nabídce a vašich získaných způsobilostí
- P2 – Strategický záměr: stanovte misy, vizy a dlouhodobou strategii, která bude definovat důvod vaší existence
- P3 – Vyrovnané portfolio: stanovte střednědobou strategii popisující, jak budete vytvářet konkurenceschopné způsobilosti v příštích 3 až 5 letech
- P4 – Průlomová strategie: stanovte roční hoshin nebo krátkodobou strategii popisující příští kroky ve vytváření zdraví organizace
- P5 – Rozšiřování strategie: umožňěte, aby každý věděl, kam směřujete, dovolte ostatním, aby vám řekli, jak tam dojdete; integrujte rozpočet a kontrolu procesů
- D – Project management: naplňte plán odbornými (PDCA) metodami, intenzivně trénujte, řiďte vizuálně
- C – Review management: vytvořte neodzuzující a neobviňující prostředí; reagujte na problémy v kvalitě, nákladech a dodání v reálném čase
- A – 'Prezidentská' diagnóza: veďte 'prezidentské diagnoźy' (známé také jako QC audit); opakujte PDCA proces každý rok, upravujte a vyvažujte vaše strategické portfolio dle potřeby
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
DC VISION je týmem specialistů na budování unikátních organizačních soustav řízení a inovačního myšlení. Jsme tým s globálním dosahem a lokální implementací. Prestižní poradenské firmy jsou standardně tajemné jako hrad v Karpatech, všechny jejich „kuchařky“ jsou nedostupné a bez velké investice do jejich poradenských služeb se k jejich „kuchařkám“ nedostanete. My se nebojíme poskytnout naše „kuchařky“ za symbolické ceny, abyste si pak případně nekupovali naše manažerské a poradenské služby jako zajíce v pytli.
Neprodáváme klientům jen „manažerské kuchařky“, my umíme „vařit“ a učíme to i ostatní.
Zlepšete růst a efektivitu své organizace využitím manažerských služeb a knihovny DC VISION obsahující řadu publikací, prezentací, formulářů a šablon. Naše nástroje jsou obdobného kalibru jako ty, které produkují špičkové poradenské firmy pro management, jako jsou McKinsey, BCG, Bain či Accenture. Šablony a nástroje vyvinuli a upravili zkušení manažeři a konzultanti DC VISION s více než 20-ti letou praxí, působící dnes ve světových korporacích LEGO, GCE, Bugaboo, Alberthein, SIEMENS, VW LEASING a dalších.
DC VISION je členem globální sítě inovačních firem BCon a aktivním členem Nadace ZET.