5S Audit pro administrativu
Proč zavádět 5S ve službách a v administrativě?
Zvyšování produktivity a eliminace plýtvání jsou klíčové úkoly i pro pracovníky ve službách a administrativě. Každý, kdo pracuje v kanceláři, musí denně několikrát vstávat ze židle a jít pro potřebné dokumenty, vytištěné papíry ke vzdálené tiskárně či kopírce, hledat požadované dokumenty v šanonech, hledat informace ve svém PC a na firemním disku, obstarat si kontakt na určitou osobu, která není uložena v databázi atd...
5S v administrativě stejně jako ve výrobě pomáhá toto plýtvání vizualizovat a eliminovat. Náš formulář pro 5S audit vám pomůže udržet disciplínu pro udržování čistého a produktivního pracoviště.
#1 v kvalitě
Národní cena kvality ČR
#2 v kontextu
unikátní organické soustavy řízení
#1 ve sdílení
sdílíme naše manažerské kuchařky
#1 v obsahu
Jsme autory know-how
Co je to 5S
V administrativě se jedná o fyzické a virtuální (počítače) 5S, které eliminuje především zásoby, hledání, zbytečné pohyby a chyby.
Změna pracoviště dle metodiky 5S probíhá v pěti po sobě jdoucích krocích:
- vytřídit, separovat,
- vizualizovat, systematizovat,
- čistit,
- standardizovat,
- stále zlepšovat a sebedisciplína.
Hlavním důvodem zavedení 5S do administrativy není jen odstranění plýtvání, ale také zlepšení materiálového a informačního toku, produktivity pracovníků, podnikové kultury, týmové práce a pracovního prostředí. 5S je vhodné pro výrobní i servisní organizace.
Zavádění metody 5S by mělo stát na počátku jakéhokoliv dalšího zlepšování. Úspěch jejího zavedení je však v nejvyšší míře závislý na přijetí této metody všemi zaměstnanci společnosti. Je proto velmi důležité, aby každý přesně věděl účel 5S, konkrétní přínosy pro firmu i pro něho samotného a aby se v maximální míře na zlepšování svých pracovišť podíleli sami zaměstnanci z vlastní iniciativy. Samozřejmostí je, že management firmy by měl jít příkladem a jako první zavést 5S ve svých kancelářích. Pokud se všechno vezme za správný konec, výsledky často předčí očekávání. Je prokázáno, že pomocí metody 5S lze dosáhnout následujících přínosů:
- snížení nedokončených úkolů až o 80 %;
- zkrácení doby plnění projektů až o 30 %;
- zlepšení kvality až o 10 – 20 %;
- zmenšení potřebného pracovního prostoru až o 20 – 40 %.
Držíme vám palce!
Doplňkové parametry
Kategorie: | Šablony |
---|---|
Šablona Microsoft Excel: | XLSM |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
DC VISION je týmem specialistů na budování unikátních organizačních soustav řízení a inovačního myšlení. Jsme tým s globálním dosahem a lokální implementací. Prestižní poradenské firmy jsou standardně tajemné jako hrad v Karpatech, všechny jejich „kuchařky“ jsou nedostupné a bez velké investice do jejich poradenských služeb se k jejich „kuchařkám“ nedostanete. My se nebojíme poskytnout naše „kuchařky“ za symbolické ceny, abyste si pak případně nekupovali naše manažerské a poradenské služby jako zajíce v pytli.
Neprodáváme klientům jen „manažerské kuchařky“, my umíme „vařit“ a učíme to i ostatní.
Zlepšete růst a efektivitu své organizace využitím manažerských služeb a knihovny DC VISION obsahující řadu publikací, prezentací, formulářů a šablon. Naše nástroje jsou obdobného kalibru jako ty, které produkují špičkové poradenské firmy pro management, jako jsou McKinsey, BCG, Bain či Accenture. Šablony a nástroje vyvinuli a upravili zkušení manažeři a konzultanti DC VISION s více než 20-ti letou praxí, působící dnes ve světových korporacích LEGO, GCE, Bugaboo, Alberthein, SIEMENS, VW LEASING a dalších.
DC VISION je členem globální sítě inovačních firem BCon a aktivním členem Nadace ZET.